Provozovatel
Josef Suda
Varšavská 2745/12
390 05, Tábor
IČO: 15778932
Úřad příslušný podle §71 odst.2 živnostenského zákona: Městský úřad Tábor
dále jen „provozovatel“ nebo též „prodávající“
I. Rozsah platnosti
1) Následující Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) platí pro nákup v internetovém obchodě Obuv Suda, provozovaném na internetové adrese https://www.obuvsuda.cz/ (dále jen „internetový obchod“ nebo „E-shop“), a uplatňují se výlučně u kupních smluv uzavřených přes tento internetový obchod (dále jen „smlouva“).
2) Tyto VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti provozovatele, jakožto prodávajícího na straně jedné, a spotřebitele (spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání) nebo podnikatele na straně druhé (společně dále jen „kupující“).
3) Veškeré smluvní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
II. Objednávka a uzavření smlouvy
1) Pro konkrétní objednávku kupujícího platí výlučně VOP v jejich znění platném k datu objednávky.
2) Návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou) je umístění nabízeného zboží na internetové stránky internetového obchodu. Smlouva vzniká odesláním objednávky (přijetím nabídky) kupujícím a přijetím objednávky prodávajícím. Prodávající vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou. Smlouvu lze uzavřít jen v českém jazyce.
3) Závaznou objednávku zadá kupující tak, že provede objednávku online s uvedením požadovaných údajů, a to buď jako registrovaný zákazník nebo jako zákazník bez registrace a v posledním kroku objednávacího procesu klikne na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky vložil. Po odeslání objednávky zašle provozovatel kupujícímu e-mail (na e-mailovou adresu uvedenou kupujícím v rámci procesu objednávky), kterým potvrdí přijetí objednávky a uvede rekapitulaci objednávky. Součástí e-mailu jsou i aktuálně platné VOP provozovatele, reklamační řád a vzorový formulář na odstoupení od smlouvy. Provozovatel kupujícímu zašle také e-mail s přiloženým dokladem o zakoupení zboží (fakturou). Informace obdržené e-mailem si kupující může rovněž vytisknout. Kupující je dále kontaktován dopravcem ohledně termínu doručení objednávky. Uzavřená kupní smlouva je pro registrovaného zákazníka k dispozici v sekci „Moje objednávky“ v zákaznickém účtu kupujícího v systému provozovatele.
4) Minimální věk pro objednávky v E-shopu je 18 let.
5) Smlouvou se prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů. Provozovatel si vyhrazuje právo na opravu ceny zboží před jeho odesláním, zjistí-li, že bylo zboží nabízeno za chybnou cenu (tedy vznikla chyba při zadávání dat před podáním objednávky). V takovém případě je provozovatel povinen kupujícího o správné ceně informovat a ten musí s úpravou ceny souhlasit. V opačném případě nedojde k uzavření kupní smlouvy a objednávka bude provozovatelem stornována.
6) Uzavřením smlouvy kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, včetně reklamačního řádu, a že s nimi souhlasí. Na tyto VOP je kupující v dostatečném předstihu před vlastním uzavřením smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit. Znění těchto VOP, vzorový formulář na odstoupení od smlouvy a reklamační řád si vždy v aktuálním znění kupující může stáhnout v sekci „Dokumenty ke stažení“ ZDE, kdy si tyto dokumenty rovněž může vytisknout.
III. Označení zboží a kupní cena zboží
1) U každého jednotlivého zboží je přímo v konkrétní nabídce internetového obchodu uvedeno označení předmětného zboží, včetně popisu hlavních vlastností zboží.
2) U každého jednotlivého zboží je přímo v konkrétní nabídce internetového obchodu uvedena celková kupní cena zboží v českých korunách (CZK). Tato kupní cena je konečná, tedy včetně všech daní a poplatků a rovněž včetně příslušných nákladů na doručení. Platí vždy kupní cena v době odeslání objednávky kupujícím, přičemž prodávající je oprávněn kupní ceny zboží jednostranně měnit s tím, že na již uzavřenou smlouvu nebude mít taková změna kupní ceny vliv.
IV. Platební podmínky
Kupující má v rámci úhrady kupní ceny možnost zvolit z následujících způsobů platby:
- a) Platba bankovním převodem:
Pokud kupující zvolí tento způsob platby, po odeslání objednávky je povinen uhradit prodávajícími celkovou cenu objednávky prostřednictvím převodu na účet prodávajícího, který je uvedený v objednávce.
- b) Platba na dobírku:
Při doručení zboží bude kupní cena uhrazena kupujícím v hotovosti nebo prostřednictvím platební karty při převzetí zboží.
V. Zasílání zboží, vyzvednutí zboží v prodejně a náklady
1) Provozovatel zasílá zboží prostřednictvím společností PPL CZ s.r.o. (dále jen „PPL“)
2) PPL dopraví zboží na místo dle výběru kupujícího, tzn. na uvedenou fakturační adresu, jinou dodací adresu nebo do výdejního místa. Zboží bude kupujícímu doručeno na adresu, kterou tedy uvede ve své objednávce, přičemž se však musí jednat o dodací adresu v České republice.
3) Doručení zboží se uskuteční obvykle do 3 pracovních dnů od uzavření smlouvy, tedy od přijetí objednávky prodávajícím, nejpozději však do 14 pracovních dnů od uzavření smlouvy. Nepřevezme-li kupující věc ve lhůtě 30 dnů od uzavření smlouvy, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Neujednají-li strany její výši, platí za ujednanou výše obvyklá. Zásilka bude obsahovat objednané zboží. Faktura, VOP, reklamační řád a formulář na odstoupení od smlouvy budou zaslány na e-mailovou adresu, kterou kupující uvedl v rámci objednávky, s čímž kupující akceptací VOP souhlasí.
4) Je-li prodávající v prodlení s doručením zboží, může kupující od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Prodávající vrátí bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy kupujícímu všechna peněžitá plnění, která kupující podle smlouvy uhradil.
5) Kupující je oprávněn si také nechat doručit objednané zboží do prodejny Obuv Suda (ČSLA 75, 391 11 Planá nad Lužnicí) k vyzvednutí. V tomto případě bude kupující informován samostatným e-mailem, jakmile bude zboží připraveno k vyzvednutí na této prodejně. Poté má kupující možnost vyzvednout si zboží v prodejně Obuv Suda do 14 dnů od obdržení výše uvedeného oznámení o vyzvednutí v prodejně. Pokud si kupující v této lhůtě zboží nevyzvedne, objednávka bude vrácena a kupní cena bude kupujícímu vyplacena stejným způsobem, jakým byla objednávka zaplacena.
VI. Právo kupujícího na odstoupení od smlouvy
1) Kupující má zákonné právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od okamžiku převzetí zboží. Prvním dnem 14-ti denní lhůty je den následující po převzetí zboží a končí uplynutím 14 dnů. Pokud však její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, lhůta končí nejbližší následující pracovní den.
2) Kupující může odstoupit od smlouvy jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Využije-li kupující zákonné právo odstoupit od smlouvy, považuje se lhůta pro odstoupení za zachovanou, pokud kupující v jejím průběhu (nejpozději však poslední den lhůty) odešle nebo případně předá provozovateli oznámení na adresu Obuv Suda, ČSLA 75, 391 11 Planá nad Lužnicí, že od smlouvy odstupuje.
3) Odstoupí-li kupující od smlouvy, je povinen zaslat nebo předat provozovateli bez zbytečného odkladu zboží, které od ní obdržel.
Jako kupující máte následující možnosti:
- do 14 dnů od převzetí zboží můžete zdarma vrátit zboží osobně na prodejně provozovatele na adrese Obuv Suda, ČSLA 75, 391 11 Planá nad Lužnicí, a to společně s
- „Formulářem na odstoupení od smlouvy a uplatnění reklamace“ (který jste obdrželi společně s doručeným zbožím), anebo
- vzorovým formulářem na odstoupení od smlouvy (který je k dispozici ZDE), příp. vlastním formulářem a zároveň společně s dokladem o zakoupení zboží (fakturou), který jste obdrželi e-mailem nebo dodacím listem, který jste obdrželi v doručené zásilce společně s objednaným zbožím, anebo
- dokladem o zakoupení zboží (fakturou) nebo dodacím listem
- do 14 dnů od převzetí zboží můžete na vlastní náklady zaslat zboží na adresu provozovatele:Obuv Suda, ČSLA 75, 391 11 Planá nad Lužnicí. K zabalenému zboží prosím přiložte:
- „Formulář na odstoupení od smlouvy a uplatnění reklamace“ (který jste obdrželi společně s doručeným zbožím), anebo
- vzorový formulář na odstoupení od smlouvy (který je k dispozici ZDE) příp. vlastní formulář a zároveň i doklad o zakoupení zboží (fakturu), který jste obdrželi e-mailem nebo dodací list, který jste obdrželi v doručené zásilce společně s objednaným zbožím, anebo
- doklad o zakoupení zboží (fakturu) nebo dodací list
5) Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijala, stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud jí tím nevzniknou další náklady. Kupující akceptací těchto VOP souhlasí, že provozovatel vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky způsobem uvedeným v čl. VI. odst. 6) a 7) VOP. Provozovatel si dovoluje upozornit, že odstoupí-li kupující od smlouvy, není provozovatel povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než provozovatel zboží obdrží nebo než jí kupující prokáže, že zboží provozovateli odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
6) V případě, že se kupující rozhodne v rámci odstoupení od smlouvy pro možnost dle čl. VI. odst. 4 bod I. VOP a přinese zboží osobně na prodejnu provozovatele, budou mu ihned vyplaceny peněžní prostředky, které od něho provozovatel na základě smlouvy přijal (s výjimkou dle tohoto čl. VI. odst. 8 VOP), a to v hotovosti nebo na bankovní účet.
7) V případě, že se kupující rozhodne v rámci odstoupení od smlouvy pro možnost dle čl. VI. odst. 4 bod II. VOP, provozovatel kupujícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy (pokud bylo zboží provozovateli řádně doručeno), vrátí peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal (s výjimkou dle tohoto čl. VI. odst. 8 VOP), a to bankovním převodem na kupujícím zvolený účet.
8) Kupující odpovídá provozovateli za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Kupující si tedy může vyzkoušet zboží jen v takovém rozsahu jako v kamenné prodejně. Bude-li zboží poškozeno, pak si provozovatel vyhrazuje nárok na přiměřenou finanční náhradu za znehodnocení zboží a vrátí kupujícímu kupní cenu jen částečně (provozovatel si nárok za snížení hodnoty zboží jednostranně započte, o čemž bude kupujícího informovat).
9) Kupující nemůže odstoupit od smlouvy o doručení zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (zejména se bude jednat o punčochové kalhoty, podkolenky a silonové ponožky).
VII. Jakost při převzetí
1) Provozovatel odpovídá v souladu s platnými právními předpisy kupujícímu, že prodávané zboží nemá při převzetí vady. Zejména provozovatel odpovídá kupujícímu, že zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem, je vhodné k účelu, pro který ho kupující požaduje a s nímž provozovatel souhlasil, a je doručeno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití. Provozovatel odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- a) je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- b) zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná provozovatelem nebo jinou osobou v témže smluvním obchodě, zejména reklamou nebo označením,
- c) je zboží doručeno s příslušenstvím, včetně obalu a pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat.
2) Provozovatel neodpovídá dle výše uvedeného čl. VII. odst. 1 písm. a), b), c) VOP kupujícímu, pokud před uzavřením smlouvy zvlášť kupujícího upozornila, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
3) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Kupující tedy není povinen provozovateli prokazovat, že zakoupené zboží bylo vadné v okamžiku jeho převzetí. Výše uvedená právní domněnka se neuplatní pouze v případě, kdy provozovatel prokáže v daném případě kupujícímu opak, tj. že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí bezvadné. O případy, kdy domněnka existence vady v době převzetí zboží neodpovídá povaze zboží, se jedná zejména v případě opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním anebo v důsledku poškození zboží kupujícím nebo třetí osobou, např. vlivem nesprávného užívání zboží či jeho nedostatečné či nevhodné údržby kupujícím. Výše uvedená doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
VIII. Práva z vadného plnění
1) Kupující je oprávněn u provozovatele vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí, a uplatnit práva z vadného plnění za podmínek a způsobem stanoveným reklamačním řádem, který naleznete ZDE. Tuto dobu však nelze zaměňovat s životností zboží, tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti v intenzitě jeho užívání vydržet.
2) Příčinou vady zboží může být použití nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná technologie, popřípadě nevhodné konstrukční řešení.
3) Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil (např. vlivem nesprávného užívání zboží či jeho nedostatečné či nevhodné údržby).Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním.
4) Kupující je mimo jiné oprávněn uplatnit právo z vady osobně v prodejně provozovatele nebo zasláním reklamovaného zboží v balíku s nápisem REKLAMACE na vlastní náklady na adresu provozovatele Obuv Suda, ČSLA 75, 391 11 Planá nad Lužnicí.
5) Má-li zboží vadu, může kupující primárně požadovat v rámci reklamačního řízení její odstranění. Podle své volby může požadovat doručení nového zboží bez vady nebo opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Provozovatel může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
6) K odstranění vady převezme provozovatel zboží na vlastní náklady.
7) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- provozovatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení provozovatele nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
8) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel.
9) Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
10) Odstoupí-li kupující od smlouvy na základě čl. VIII. odst. 7 VOP, provozovatel mu vrátí kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží.
11) Reklamace včetně odstranění vady bude vyřízena provozovatelem bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne řádného uplatnění reklamace a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se kupující s provozovatelem nedohodne na delší lhůtě. Informace o datu a způsobu vyřízení reklamace obsahuje reklamační protokol. Prvním dnem 30-ti denní lhůty je den následující po uplatnění reklamace a lhůta končí uplynutím 30 dnů. Pokud však její konec připadá na sobotu, neděli či svátek, lhůta končí nejbližší následující pracovní den. Po marném uplynutí 30-ti denní lhůty je kupující od smlouvy oprávněn odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
12) Kupující, který reklamoval zboží osobně na prodejně, by si měl vyzvednout reklamované zboží nejpozději do jednoho měsíce ode dne, kdy měla být reklamace vyřízena; a to bez ohledu na to, zda byla reklamace vyřízena v jeho prospěch či neprospěch.
13) Pokud si kupující reklamované zboží nevyzvedne v této lhůtě, je provozovatel oprávněn požadovat po kupujícím poplatek ve výši 10 Kč za každý další den uskladnění. Tímto okamžikem přechází na kupujícího rovněž nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy reklamovaného zboží. Nevyzvedne-li si kupující po písemné výzvě zboží ve lhůtě šesti měsíců ode dne, kdy uplynula výše uvedená lhůta, zaniká provozovateli povinnost zboží skladovat. V takovém případě má provozovatel právo reklamované zboží prodat a z výtěžku prodeje odečíst poplatek za uskladnění a náklady prodeje. V okamžiku, kdy výše poplatku za uskladnění dosáhne výše pořizovací ceny zboží, vzniká provozovateli právo zboží zlikvidovat s tím, že kupující nemá právo na žádnou náhradu za reklamované zboží ani na jeho vrácení.
IX. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
1) Spotřebitel jako kupující má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Předností mimosoudního řešení spotřebitelského sporu je jeho rychlost a bezplatnost, přičemž cílem řízení je dospět ke smírnému urovnání sporu a dohodě stran. Věcně příslušným subjektem je v případě sporu mezi provozovatelem a spotřebitelem Česká obchodní inspekce, Inspektorát pro Jihočeský kraj a Vysočinu, Mánesova 1803/3a, 370 21 České Budějovice, internetová adresa: https://www.coi.cz/informace-o-adr/, kde je k dispozici též webový formulář návrhu na zahájení řízení. Dále může být příslušným i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, ministerstvo vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů na svých internetových stránkách https://www.mpo.gov.cz/ a průběžně jej aktualizuje.
2) Stížnosti / Řešení sporů
Od 15. února 2016 zřídila Evropská komise platformu pro mimosoudní řešení sporů. Spotřebitelé tak budou mít možnost řešit (přeshraniční) spory ohledně svých on-line objednávek i bez pomoci soudu. Platforma pro mimosoudní řešení sporů je dostupná na externí internetové stránce http://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
X. Ochrana osobních údajů
Zpracování osobních údajů, které kupující sdělil prodávajícímu v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy, podléhá ustanovením zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů. Dodavatel je správcem a současně zpracovatelem osobních údajů ve smyslu výše uvedeného zákona. Kupující dává odesláním své objednávky souhlas provozovateli k jejich zpracování a využití pouze pro potřebu obchodního vztahu mezi nimi. Kupující má právo na vymazání svých osobních údajů z databáze, požádá-li o to písemnou formou.
XI. Kontakt na provozovatele
1) V případě jakéhokoliv dotazu, případně stížnosti, se kupující může obrátit na provozovatele na telefonním čísle +420 381 292 506, kdy je cena hovorného určována dle operátora volajícího. Volat může v průběhu otevírací doby, která je uvedená na internetových stránkách provozovatele https://www.obuvsuda.cz/.
2) V případě jakéhokoliv dotazu, případně stížnosti může kupující též zaslat provozovateli e-mail info@obuvsuda.cz
XII. Závěrečná ustanovení
1) Tyto VOP nabývají účinnosti dne 21. 09. 2024.
2) Provozovatel je oprávněn VOP kdykoliv změnit, přičemž však pro konkrétní smlouvu jsou platné VOP ve znění účinném ke dni uzavření dané smlouvy. Součástí těchto VOP jsou vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a reklamační řád, které si vždy v aktuálním znění kupující může stáhnout ZDE.
3) Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy v rámci internetového obchodu. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (především náklady na internetové připojení) si hradí kupující sám.